Tip van de maand

Oktober - Spanningshoofdpijn

Spanningshoofdpijn wordt gekenmerkt door een drukkende of knellende hoofdpijn rondom de schedel gedurende minuten tot vele dagen, zonder misselijkheid of braken. Verminderde eetlust kan hierbij voorkomen. Overgevoeligheid voor licht en geluid komt meestal niet voor. De intensiteit is licht tot matig. Doorgaans is de pijn tweezijdig gelokaliseerd. Het kan zowel acuut als chronisch optreden.
De hoofdpijnklachten nemen niet toe bij traplopen of andere gewone lichamelijke activiteiten.
Hoeveel

Juli - Wanneer en hoeveel moet een wielrenner drinken?

Tijdens één uur lichaamsbeweging verliest men gemiddeld ongeveer één liter vocht, afhankelijk van duur en intensiteit van de inspanning, warmte en luchtvochtigheid, hoogte, fysieke conditie, enz. Een wielrenner kan tijdens een wedstrijd gemakkelijk 2 à 2,5 liter per uur of 10 à 12 liter per dag verliezen. Als dat vocht niet snel aangevuld wordt, kan het tot dehydratie (uitdroging) leiden. Dat heeft verregaande gevolgen voor de prestaties.

Februari - 10 redenen om kurkuma vaker te gebruiken!

Kurkuma heeft bijzonder heilzame eigenschappen. Kurkuma is een krachtig antioxidant, beschermt vooral tegen ontstekingen die overal in je lichaam kunnen voorkomen en spelen een belangrijke rol bij vele aandoeningen en ziektes.
Kurkuma is dan ook een superfood met meer dan 600 preventieve en therapeutische toepassingen(1).  Kortom iedereen kent kurkuma via de keuken, gezondheidsblaadjes, de apotheek of natuurwinkel, de arts…

Pages